Kino już zamknięte.

Soundedit'17 w kinie BODO

Od 20 do 29 października 2017

Soundedit Festival’17 – Filmy z muzyką laureatów nagrody „Człowieka ze Złotym Uchem” w kinie BODO.

Od 26 do 29 października w Łodzi odbywać się będzie 9. Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit. Po raz trzeci Kino BODO dołącza do tego wydarzenia prezentując filmy muzyczne. Na ekranie spotkacie więc Davida Bowiego, Iggy’ego Popa, The Rolling Stones czy Pharrella Williamsa. Pierwsze projekcje rozpoczną się już 20 października, będą trwały do zakończenia Festiwalu.

Najważniejszym punktem programu jest wyjątkowy zestaw filmów które odnalazła w swoich archiwach Wytwórnia Filmów Oświatowych. Zostały one udźwiękowione przez Studio Eksperymentalne Polskiego Radia w Warszawie. Muzykę do nich tworzyli między innymi: Krzysztof Penderecki, Eugeniusz Rudnik, Bohdan Mazurek, Bogusław Schaffer oraz Józef Skrzek. Pokażemy następujące ekranizacje: „Środek drogi”, „Abakany”, „Taki układ”, „Władysław Strzemiński”, „Pięciobój nowoczesny” oraz „Taki jest świat, Gabrielo”. Filmy te od wielu lat nie były nigdzie pokazywane.

Poza zestawem z WFO widzowie BODO zobaczą: „Gimme Danger”, „Fresh Dressed” (film do tej pory pokazywany w Polsce wyłącznie na festiwalach), „The Rolling Stones Olé Olé Olé!”, „Twin Peaks – Ogniu krocz za mną” (w jednej z ról - David Bowie) oraz „Dyke Hard”. Partnerami projekcji są dystrybutorzy filmów: Gutek Film, Mayfly, Hagi Film, Against Gravity oraz Tongariro Releasing.

Uczestnicy Festiwalu Soundedit po okazaniu biletu/karnetu będą mogli kupić wejściówki na każdy z filmów w cenie 12 złotych. Dla wiernych Widzów kina BODO, organizatorzy Soundedit’17 również przygotowali niespodziankę. Każdy, kto okaże dowolny bilet/paragon z BODO uzyska możliwość zakupu wejściówki na Festiwal w następującej cenie:
28 października (piątek) – 100,00 zł
29 października (sobota) – 100,00 zł
Karnet na cały Festiwal – 160,00 zł

Bilety ze zniżką będą do kupienia wyłącznie w dniu poszczególnych koncertów.

Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit odbędzie się w Łodzi po raz dziewiąty. Rozpocznie się 26., a zakończy 29 października. Partnerem tegorocznej edycji jest kino BODO.

Skalpel, Gary Numan oraz Daniel Miller (poprowadzi afterparty) wystąpią w Klubie Wytwórnia w piątek (27.10). Tego samego dnia w Łódzkim Towarzystwie Fotograficznym (ul. Piotrkowska 102) odbędzie się wernisaż wystawy Briana Griffina i premiera jego książki „Pop”.

28 października w Wytwórni zagrają: Marek Biliński, The Residents oraz Holy Holy. Tego samego dnia odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagrody „Człowieka ze Złotym Uchem”. Otrzymają ją znamienici producenci muzyczni: Tony Visconti, Michael Nyman oraz Marek Biliński.

Przypominamy również o koncercie Michaela Nymana. Wydarzenie odbędzie się w Filharmonii Łódzkiej w niedzielę, 29 października o godz. 19.00. W programie znajdą się wszystkie najbardziej znane kompozycje artysty, w tym utwory skomponowane do filmów Greenawaya czy „Fortepianu”. Bilety są dostępne wyłącznie na portalu Bilety24.pl. Współorganizatorem koncertu jest Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina.

Michael Nyman zaprezentuje również instalację multimedialną „THE TWELVE-WALLED ROOM, a 12-screen video installation by Michael Nyman” w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3). Ekspozycja będzie dostępna od 29 października do 18 listopada. Na tę atrakcję, podobnie jak i wystawę Briana Griffina wstęp będzie wolny.
Bilety oraz karnety na Festiwal Soundedit są dostępne na portalach: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl oraz w kasie Klubu Wytwórnia (ul. Łąkowa 29, tel.: +42 639 55 55, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Absolwenci Uniwersytetu Łódzkiego, którzy pojawią się na w Klubie Wytwórnia z Kartą Absolwenta otrzymają 10 % zniżki. Na wyższy rabat mogą liczyć osoby mające konto w programie Uniwersytet-Kultura. Zniżki z kina BODO i Uniwersytetu nie łączą się.

Hasło Soundedit‘17 pozostaje bez zmian: „I Am The Sound”. Tak będzie mógł powiedzieć o sobie każdy, kto zechce razem z nami w Łodzi w ostatni weekend października poznawać tajniki pracy producentów muzycznych, wysłuchać prelekcji, uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach panelowych. Niebawem ogłosimy kolejne, zaskakujące punkty programu tegorocznej edycji Festiwalu, która odbędzie się w dniach 26-29 października 2017.
I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na Soundedit, zapraszamy do Łodzi.

Opisy filmów wyświetlanych w kinie BODO od 20 do 29 października:

Blok filmów Wytwórni Filmów Oświatowych

„Pięciobój nowoczesny”
Reżyseria: Bohdan Dziworski
Produkcja: WFO, 1975 r.
Muzyka: Eugeniusz Rudnik
Gatunek: dokument
czas: 9’

Film otwierający serię intrygujących „filmów sportowych" zrealizowanych w Wytwórni Filmów Oświatowych przez Bogdana Dziworskiego - jednego z najoryginalniejszych twórców współpracujących z „Oświatówką". Ekspresyjne obrazy ciężkich treningów i krańcowego wysiłku podczas zawodów ujawniają jak wielkiej pracy i determinacji wymaga osiągnięcie sportowego sukcesu, szczególnie w pięcioboju nowoczesnym - dyscyplinie wymagającej wyjątkowej wszechstronności i doskonałego przygotowania kondycyjnego. Ten impresyjny dokument wyróżniony został, między innymi, nagrodami na MF Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Bilbao (1975 r.) i MFFK w Linzu (1976 r.) – „Nagroda za najlepsze zdjęcia". To impresyjny film dokumentalny o jednej z najbardziej interesujących dyscyplin sportowych, jaką jest pięciobój nowoczesny, wymagający wszechstronnych zdolności sportowych i fachowego przygotowania. Oglądając mordercze treningi i poszczególne konkurencje, filmowane w bardzo oryginalny sposób, mimo woli nasuwa się refleksja: jaki jest sens i granice ludzkiego wysiłku w sporcie?

„Środek drogi”
Reżyseria: Piotr Andrejew
Produkcja: WFO, 1974 r.
Muzyka: Eugeniusz Rudnik
Gatunek: dokument
czas: 19’

Bohaterem filmu jest najprawdopodobniej dyrektor jednego ze Zjednoczeń Budowlanych. Od jego operatywności zależy bardzo dużo z tego, co nazywamy rozwojem gospodarki. Film o dramatycznym zawieszeniu Polski między nowoczesnością i socjalizmem.

„Abakany”
Reżyseria: Kazimierz Mucha
Produkcja: WFO, 1970 r.
Muzyka: Bogusław Schaeffer
Gatunek: dokument
czas: 13’

Film poświęcony twórczości jednej z najbardziej znanych w świecie polskich artystek Magdaleny Abakanowicz. Jej pierwszym ważnym, samodzielnym dokonaniom: powstałym na początku lat 60. miękkim formom rzeźbiarskim, które od jej nazwiska zyskały miano właśnie „abakanów”.

„Władysław Strzemiński”
Reżyseria: Bohdan Mościcki
Produkcja: WFO, 1967 r.
Muzyka: Bogusław Schaeffer
Gatunek: dokument
czas: 12’

Monografia przedstawiająca wybitnego malarza i teoretyka sztuki Władysława Strzemińskiego, patrona Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Artysta był pionierem konstruktywistycznej awangardy, tworząc w latach 20. i 30. XX wieku. W jego pracach odnajdziemy twórcze interpretacje form geometrycznych. Pracował nad własną teorią, którą ogłosił w 1927 r. pod nazwą unizmu.

„Taki układ”
Reżyseria: Piotr Andrejew
Produkcja: WFO, 1975 r.
Muzyka: Józef Skrzek
Gatunek: dokument
czas: 19’

Panorama robót konstrukcyjno-spawalniczych i montażowych w trzech głównych wydziałach Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni. Warstwa obrazowa wzbogacona jest fragmentami prowadzonej przez robotników dyskusji nad problemami organizacyjno-technicznymi procesu produkcji, współzależnością ludzkich działań, koniecznością podejmowania samodzielnych decyzji na najniższym szczeblu, jakością wykonywanej pracy i odpowiedzialnością za nią. Jest to obraz ludzkiego wysiłku w dążeniu do wspólnego celu.

„Taki jest świat, Gabrielo...”
Reżyseria: Janusz Star, Manfred Gussmann
Produkcja: WFO, 1963 r.
Muzyka: Eugeniusz Rudnik
Gatunek: popularnonaukowy
czas: 55’

Popularnonaukowa wersja przygód Guliwera. Na początku filmu bohater staje się coraz mniejszy. Przebywa najpierw w świecie owadów, gdzie ma rewelacyjne spotkanie z muchą. Zmniejszony do mikroskopijnych rozmiarów, podejmuje próbę rozbicia atomu. W efekcie swych naukowych poczynań wraca do normalnych rozmiarów. Potem staje się coraz większy. Licząc 180 m wzrostu ogląda Warszawę, a osiągnąwszy zawrotną wysokość 18 km – z głową ponad chmurami – poznaje zasady zachmurzenia. Jeszcze po drodze – świat planktonu oraz kosmosu. Scenografię do filmu przygotował Roman Mann. Muzyka elektronowa nagrana w Studium Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie. Realizacja techniczna: Eugeniusz Rudnik.

Pozostałe filmy

„Gimme Danger”
Reżyseria: Jim Jarmusch
Produkcja: USA 2016
Gatunek: biograficzny, dokumentalny, muzyczny
czas: 108'

Jim Jarmusch, twórca "Broken Flowers" i "Patersona", swoim nowym filmem składa hołd legendarnej grupie The Stooges i jej liderowi Iggy’emu Popowi. Przesiąknięty punkową energią "Gimme Danger" nie jest jednak fanowską laurką. Iggy Pop i muzycy z The Stooges zdradzają Jarmuschowi historie swoich wzlotów i upadków, blaski i cienie niebezpiecznego życia, a także wspominają największe prowokacje. Motywem przewodnim filmu jest poszukiwanie wolności i twórczej niezależności. W filmie pojawiają się fragmenty ich niezapomnianych koncertów i największe przeboje, takie jak "No Fun" czy nieśmiertelne "I Wanna Be Your Dog".

„Fresh Dressed”
Reżyseria: Sacha Jenkins
Produkcja: USA 2015
Gatunek: dokumentalny, muzyczny
czas: 90'

Funkowe adidasy z grubymi sznurówkami, czapki Kangola, okulary słoneczne Cazala i im podobne gadżety stworzyły nowy styl. Narodził się on w czarnych i kolorowych dzielnicach amerykańskich miast, gdzie kolejna fala rewolucji kulturalnej właśnie szykowała się do podbicia świata. Muzyka hip-hopowa i jej związek z tworzącą się modą stały się również wielką siłą rynkową. Kreatorzy, tacy jak Tommy Hilfiger, rozdawali swoje kreacje na ulicach, aby ich marka kojarzyła się z nową rewolucją modową. „Hip-hopowa stylówa” jest fascynującą kroniką hip-hopu, narodzin miejskiej mody i gorączki, która wyprowadziła za szerokie spodnie i kurtki pokryte graffiti z getta na salony, by z czasem stać się modą masową i dostępną w galeriach. Reżyser Sasha Jenkins w poszukiwaniu źródeł hip-hopu sięga głęboko wstecz, na plantacje na południu USA i do specyficznej tradycji tamtejszego kościoła – legendy Małego Richarda. Oglądamy bogate archiwalia filmowe i ciekawe wywiady z raperami, projektantami, i innymi ludźmi ze świata muzyki i mody hip-hopowej, jak: Pharell Williams, Damon Dash, Karl Kani, Kanye West, Nas Jones i André Leon Talley. Film z pasją opowiada o pragnieniu wolności, lepszego życia i potrzebie ekspresji, a także o kulturze, która nie pozwoliła się zamknąć w getcie, dzięki swej oryginalności i odwadze przejęła rząd dusz.

„The Rolling Stones Olé Olé Olé!”
Reżyseria: Paul Dugdale
Produkcja: Wielka Brytania 2016
Gatunek: dokumentalny, muzyczny
czas: 105'

W 2016 roku The Rolling Stones wyruszyli w kolejną trasę koncertową i dosłownie "przetoczyli się" przez Amerykę Południową. Zagrali m.in. w Chile, Argentynie czy Brazylii. W sumie - dziewięć krajów, dziesiąta okazała się Kuba - miejsce, gdzie Stonesi nigdy wcześniej nie wystąpili. Im bardziej zespół zbliżał się do finałowego koncertu w Hawanie, tym większe napięcie paraliżowało jego organizatorów. Zaraz po oficjalnym ogłoszeniu, że koncert się odbędzie, fani oszaleli, a poziom ich oddania dla zespołu przybrał znamiona oficjalnego kultu. Od Chile aż po Kubę zespół witany był z takim aplauzem, jaki udawało im się wydobywać z tłumów widzów w latach 60. ubiegłego wieku. Widać to szczególnie wyraźnie w czasie zapisów z koncertów plenerowych, które stanowią blisko połowę tego niezwykłego filmu, a zwłaszcza na koncercie finalnym w Hawanie na którym zjawiło się 1 200 000 widzów!

„Miasteczko Twin Peaks – Ogniu krocz za mną”
Reżyseria: David Lynch
Produkcja: USA 1992
Gatunek: dramat, thriller
Czas: 135'

Prequel serialu Twin Peaks, opowiadajcy o wydarzeniach prowadzących do zabójstwa Laury Palmer. Stan Waszyngton. Agenci FBI Chester Desmond i Sam Stanley prowadzą śledztwo w sprawie zabójstwa Teresy Banks. Agent Desmond odkrywa pewne poszlaki, a następnie znika w tajemniczych okolicznościach. Tymczasem Agent Dale Cooper uważa, że zabójca znów da o sobie znać. Rok później w Twin Peaks, Laura Palmer spotyka się zarówno z Bobbym Briggsem (który dostarcza jej narkotyków, od których jest coraz bardziej uzależniona), jak i z motocyklistą Jamesem Hurleyem. Nachodzi ją tajemniczy BOB. Wkrótce Laura odkrywa, kim BOB jest naprawdę...

„Dyke Hard”
Reżyseria: Bitte Andersson
Produkcja: Szwecja 2014
Gatunek: horror, sci-fi
Czas: 90'

Muzyczno-sensacyjna komedia klasy B ze Szwecji. Zbuntowana rockowa kapela wyrusza w podróż, aby wziąć udział w konkursie. Te plany stara się pokrzyżować tajemniczy milioner władający armią cyborgów i wojowników ninja.

Facebook

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

  
EU Cookie Directive Module Information